Van de Woestijne biografie wordt e-book

9200000055578650.jpg

Goed nieuws voor wie van Karel van de Woestijne houdt

In 2010 verscheen mijn Karel van de Woestijne-biografie. Die werd door de kritiek gunstig ontvangen en werd ook genomineerd voor de AKO-literatuurprijs.

Sinds enige maanden was het boek uitverkocht. Dat was jammer, want regelmatig krijg ik  vragen van mensen die een exemplaar op de kop willen tikken.

Uitgeverij De Bezige Bij besliste om het boek op de markt te houden, door het als e-book ter beschikking te stellen. Goed nieuws dus voor wie in Van de Woestijne geïnteresseerd is.

“Bijzonder goed gedocumenteerd, maar ook zeer goed en evocatief geschreven”
                                                                                                                                           Wiel Kusters

Wiel Kusters, dichter en voormalig hoogleraar letterkunde aan de Universiteit van Maastricht, schreef onlangs nog het volgende over mijn Van de Woestijne-biografie:

“Ik wilde u graag laten weten hoezeer ik uw biografie van Karel van de Woestijne bewonder. Zij is niet alleen bijzonder goed gedocumenteerd, maar ook zeer goed en evocatief geschreven, mede dank zij de soms aangrijpende kracht van detaillering waar die te pas komt.

Uw boek is mij des te dierbaarder aangezien ik meen te mogen zeggen dat ook het werk van de dichter steeds verder groeit in mijn waardering en inzicht.

Ik ken uit de afgelopen vijf jaren geen betere biografie dan deze van uw hand, ook al vingen sommige werken in Nederland meer publiciteit.”                         

Wiel Kusters, 2 januari 2016

Geef een reactie

